Kwaliteitsstatuut

Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden

Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar
te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.

I. Algemene informatie

  1. Gegevens ggz-aanbieder
    Naam regiebehandelaar: Katarina Korchnakova
    BIG-registraties: 39913511125
    AGB-code persoonlijk: 94100530
    Praktijk informatie 1
    Naam praktijk zoals bekend bij KVK: KP-psychotherapie
    E-mailadres: info@kp-psychotherapie.nl
    KvK nummer: 86419854
    Website: www.kp-psychotherapie.nl
    AGB-code praktijk: 94067061
  2. Biedt zorg in:
    de generalistische basis-ggz
    de gespecialiseerde-ggz
  3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
    Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht:
    Zwangerschap- en bevallingstrauma en daaraan verwante angststoornissen en
    stemmingsstoornissen, zingevingsproblematiek.
    Individuele traumabehandeling middels EMDR, imaginaire exposure, imaginaire rescripting.
    Mindfulness. Individuele steunend-structurerende psychotherapie. Betrekken van partners en
    andere belangrijke personen.
  4. Samenstelling van de praktijk
    Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
    Naam: Katarina Korchnakova
    BIG-registratienummer: 39913511125
  5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
    5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
    Huisartsenpraktijk(en)
    Collegapsychologen en -psychotherapeuten
    Anders: Verloskundigen
    Fysiotherapeuten
    5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met
    Huisartsen in het gezondheidscentrum Levinas, Rotterdam, overige huisartsen binnen de regio en
    hun POH’s. Verloskundigen en fysiotherapeuten binnen Levinas praktijk en in de regio.
    5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk,
    tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
    Vooral consultatie, intervisie, eventueel opschalen, waarneming. Medicatie wordt in overleg met de
    huisarts voorgeschreven.
    5d. Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij:
    De praktijk heeft geen 7×24 uurs bereikbaarheid, cliënten worden hierover geïnformeerd bij aanvang
    van de behandeling. Bij crisis-situaties worden altijd ad-hoc-afspraken gemaakt met de verwijzende
    huisarts over eventuele opschaling naar consultatie door de crisisdienst van de GGZ (Antes).
    Patiënten worden bij aanvang vab behandeling hierover geïnformeerd en indien van toepassing
    wordt dit opgenomen in het behandelplan.
    5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
    Nee, omdat: Zelden voorkomt
    5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende
    zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
    Ik maak onderdeel van een intervisie groep met andere klinisch psychologen bij Parnassia groep.
    5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
    Van eigen functioneren als klinisch psycholoog en psychotherapeut, verbeteren van kwaliteit van
    behandelingen.
  6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
    Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?
    Nee
  7. Behandeltarieven:
    Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
    Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
    Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
    Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:
    www.KP-psychotherapie.nl
  8. Kwaliteitswaarborg
    Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of
    branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is:
    Intervisie
    Visitatie
    Bij- en nascholing
    Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
    De beroepscode van mijn beroepsvereniging
    Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep: lvvp.nl
  9. Klachten- en geschillenregeling
    Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht
    bij mij of bij
    LVVP@klachtencompany.nl
    Link naar website:
    https://lvvp.info/voor-clienten/wat-als-ik-ontevreden-ben-de-behandeling/klachtenregelingvolwassenen/
  10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
    10a. Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij Eigen huisarts
    Naam vervangend behandelaar: M. de Kok
    Collega klinisch psycholoog, patiënten worden bij aanvang van behandeling over de vervangende collega geïnformeerd.
    10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens
    overlijden of andere calamiteiten:
    Ja
    II. Het behandelproces – het traject dat de patiënt in mijn praktijk doorloopt
  11. Wachttijd voor intake en behandeling
    Patiënten/cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via deze link of
    document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
    Link naar wachttijden voor intake en behandeling: Wachttijden staan vermeld op mijn website
  12. Aanmelding en intake
    12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld
    Patiënt meldt zich per email aan. De gegevens worden vermeldt op de website van de
    praktijk. Patiënt dient in bezit te zijn een verwijzing van de huisarts om in aanmerking te komen voor
    vergoeding. Praktijkhouder doet zelf een korte telefonische intake en vervolgens de intake in de
    praktijk, maximaal 3 gesprekken, inclusief het adviesgesprek. In het adviesgesprek worden de
    behandelafspraken door praktijkhouder met de patiënt gemaakt en vastgelegd in een behandelplan.
    Er is nooit een wachttijd tussen intake en behandeling. Soms kan er een wachttijd zijn tussen
    de aanmelding en intake, dit wordt op de website vermeld. Ook als er sprake is van
    intakestop, wordt dit op de website vermeld. Patiënten worden in dat geval op de website
    geadviseerd om een andere therapeut te benaderen voor hun behandeling.
    12b. Ik verwijs de patiënt/cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend
    zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk
    geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt/cliënt:
    Ja
  13. Behandeling
    13a. De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de
    behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt):
    Ja
    13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een
    afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer),
    tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
    Ja
    13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en
    met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe
    dat als volgt:
    De patiënt kan beschikken over het behandelplan, zoals vastgelegd in het adviesgesprek. De patiënt
    kan beschikken over de schriftelijke correspondentie met de verwijzer. In de intake wordt patiënt
    geïnformeerd over alle aspecten van de behandeling o.a. middels een clientenfolder (LVVP), mijn
    website en een toelichting daarop. Ik evalueer behandeling regelmatig mondeling met de patiënt. Ik
    moedig de patiënt aan om bij vragen of onduidelijkheden dit direct bespreekbaar te maken.
    13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord
    (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
    Na elke 10 sessies dan wel een behalen (een van de) vooraf gestelde doel(en) volgt de mondelinge
    evaluatie plaats met patiënt en eventueel diens naasten over de voortgang, doelmatigheid en
    effectiviteit van behandeling altijd gebaseerd op het afgesproken behandelplan. Indien van
    toepassing wordt de evaluatie ondersteund door gebruik van vragenlijsten. Eventueel nog te behalen
    doelen worden in het behandelplan vastgelegd.
    13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten,
    medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als
    standaardperiode hanteer ik hiervoor:
    zie vorig punt
    13f. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier:
    Er wordt een patiënt tevredenheidsonderzoek afgenomen na elke behandeling mondeling, eventueel
    aangevuld met een vragenlijst.
  14. Afsluiting/nazorg
    14a. Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de
    behandeling en de mogelijke vervolgstappen:
    Ja
    14b. De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld
    middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt:
    Ja
    14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik
    informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde
    resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt:
    Ja
  15. Omgang met patientgegevens
    15a. Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de
    behandeling betrokken professionals:
    Ja
    15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe
    geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en
    huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld),
    het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij
    materiële controle):
    Ja
    15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan
    zijn zorgverzekeraar/NZa:
    Ja
    III. Ondertekening
    Naam: Katarina Korchnakova
    Plaats: Rotterdam
    Datum: 03-11-2022
    Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening,
    handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut
    naar waarheid heb ingevuld:
    Ja