Kwaliteitsstatuut
Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden
Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basisggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar
te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.
I. Algemene informatie
- Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: Katarina Korchnakova
BIG-registraties: 39913511125
AGB-code persoonlijk: 94100530
Praktijk informatie 1
Naam praktijk zoals bekend bij KVK: KP-psychotherapie
E-mailadres: info@kp-psychotherapie.nl
KvK nummer: 86419854
Website: www.kp-psychotherapie.nl
AGB-code praktijk: 94067061 - Biedt zorg in:
de generalistische basis-ggz
de gespecialiseerde-ggz - Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht:
Zwangerschap- en bevallingstrauma en daaraan verwante angststoornissen en
stemmingsstoornissen, zingevingsproblematiek.
Individuele traumabehandeling middels EMDR, imaginaire exposure, imaginaire rescripting.
Mindfulness. Individuele steunend-structurerende psychotherapie. Betrekken van partners en
andere belangrijke personen. - Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Naam: Katarina Korchnakova
BIG-registratienummer: 39913511125 - Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten
Anders: Verloskundigen
Fysiotherapeuten
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met
Huisartsen in het gezondheidscentrum Levinas, Rotterdam, overige huisartsen binnen de regio en
hun POH’s. Verloskundigen en fysiotherapeuten binnen Levinas praktijk en in de regio.
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk,
tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Vooral consultatie, intervisie, eventueel opschalen, waarneming. Medicatie wordt in overleg met de
huisarts voorgeschreven.
5d. Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij:
De praktijk heeft geen 7×24 uurs bereikbaarheid, cliënten worden hierover geïnformeerd bij aanvang
van de behandeling. Bij crisis-situaties worden altijd ad-hoc-afspraken gemaakt met de verwijzende
huisarts over eventuele opschaling naar consultatie door de crisisdienst van de GGZ (Antes).
Patiënten worden bij aanvang vab behandeling hierover geïnformeerd en indien van toepassing
wordt dit opgenomen in het behandelplan.
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Nee, omdat: Zelden voorkomt
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende
zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
Ik maak onderdeel van een intervisie groep met andere klinisch psychologen bij Parnassia groep.
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
Van eigen functioneren als klinisch psycholoog en psychotherapeut, verbeteren van kwaliteit van
behandelingen. - Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?
Nee - Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:
www.KP-psychotherapie.nl - Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of
branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is:
Intervisie
Visitatie
Bij- en nascholing
Registratie-eisen van specifieke behandelvaardigheden
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep: lvvp.nl - Klachten- en geschillenregeling
Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht
bij mij of bij
LVVP@klachtencompany.nl
Link naar website:
https://lvvp.info/voor-clienten/wat-als-ik-ontevreden-ben-de-behandeling/klachtenregelingvolwassenen/ - Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij Eigen huisarts
Naam vervangend behandelaar: M. de Kok
Collega klinisch psycholoog, patiënten worden bij aanvang van behandeling over de vervangende collega geïnformeerd.
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens
overlijden of andere calamiteiten:
Ja
II. Het behandelproces – het traject dat de patiënt in mijn praktijk doorloopt - Wachttijd voor intake en behandeling
Patiënten/cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via deze link of
document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: Wachttijden staan vermeld op mijn website - Aanmelding en intake
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld
Patiënt meldt zich per email aan. De gegevens worden vermeldt op de website van de
praktijk. Patiënt dient in bezit te zijn een verwijzing van de huisarts om in aanmerking te komen voor
vergoeding. Praktijkhouder doet zelf een korte telefonische intake en vervolgens de intake in de
praktijk, maximaal 3 gesprekken, inclusief het adviesgesprek. In het adviesgesprek worden de
behandelafspraken door praktijkhouder met de patiënt gemaakt en vastgelegd in een behandelplan.
Er is nooit een wachttijd tussen intake en behandeling. Soms kan er een wachttijd zijn tussen
de aanmelding en intake, dit wordt op de website vermeld. Ook als er sprake is van
intakestop, wordt dit op de website vermeld. Patiënten worden in dat geval op de website
geadviseerd om een andere therapeut te benaderen voor hun behandeling.
12b. Ik verwijs de patiënt/cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend
zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk
geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt/cliënt:
Ja - Behandeling
13a. De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de
behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt):
Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een
afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer),
tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en
met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe
dat als volgt:
De patiënt kan beschikken over het behandelplan, zoals vastgelegd in het adviesgesprek. De patiënt
kan beschikken over de schriftelijke correspondentie met de verwijzer. In de intake wordt patiënt
geïnformeerd over alle aspecten van de behandeling o.a. middels een clientenfolder (LVVP), mijn
website en een toelichting daarop. Ik evalueer behandeling regelmatig mondeling met de patiënt. Ik
moedig de patiënt aan om bij vragen of onduidelijkheden dit direct bespreekbaar te maken.
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord
(zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
Na elke 10 sessies dan wel een behalen (een van de) vooraf gestelde doel(en) volgt de mondelinge
evaluatie plaats met patiënt en eventueel diens naasten over de voortgang, doelmatigheid en
effectiviteit van behandeling altijd gebaseerd op het afgesproken behandelplan. Indien van
toepassing wordt de evaluatie ondersteund door gebruik van vragenlijsten. Eventueel nog te behalen
doelen worden in het behandelplan vastgelegd.
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten,
medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als
standaardperiode hanteer ik hiervoor:
zie vorig punt
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier:
Er wordt een patiënt tevredenheidsonderzoek afgenomen na elke behandeling mondeling, eventueel
aangevuld met een vragenlijst. - Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de
behandeling en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld
middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik
informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde
resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja - Omgang met patientgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de
behandeling betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe
geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en
huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld),
het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij
materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan
zijn zorgverzekeraar/NZa:
Ja
III. Ondertekening
Naam: Katarina Korchnakova
Plaats: Rotterdam
Datum: 03-11-2022
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening,
handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut
naar waarheid heb ingevuld:
Ja